За час використання розрядники можуть втрачати розрядна напруга внаслідок корозії або закорочення, крім того, напруга може розподілятися нерівномірно. Величина пробивної напруги може змінюватися внаслідок опіків електродів або зниження тиску в розряднику. Тому випробування розрядників проводиться не тільки при введенні пристрою в експлуатацію, але і в якості профілактики під час експлуатації.
Для випробування розрядників потрібна наявність спеціальної установки, яка включає в себе опорну конструкцію і пристрій, що передає на розрядник динамічний вплив вантажу. Методика перевірки полягає в наступному: на кришку необхідного розрядника кріпиться замок розщеплює пристрою. У замку кріпиться сережка, що утримує трос. На вільному кінці троса закріплюється вантаж вагою 60 кг. Коли сережка повертається, вона втрачає зачеплення з замком, і вантаж скидається, в результаті чого конструкція коливається. Якщо в результаті цих коливань в порцеляні утворюються тріщини, вони приведуть до зламу елемента. Кожна фаза розрядника перевіряється скиданням вантажу тричі. Подібним випробуванням піддають як трубчасті розрядники, так і вентильні (наприклад, РВО 10).